Sunday, August 2, 2009

Pemergian demi pemergian!

Hmm mesti korang perasan kan, lately nie ramai yg dah pergi tinggalkan kita semua. Dekat area rumah aku pun baru-baru nie ade dua cina mati. Tu yang asek bising je, buat upacara ape tah. Ikutlah agama masing-masing kan. Kita ade cara kita sendiri. Then tiba-tiba industri hiburan kita dengan pemergian seorang pengarah/pelakon yang sangat berbakat, Yasmin Ahmad. Aku pun terkejut juga time mula-mula aku dapat tahu berita tue. Terasa jugak kehilangan dia. Filem-filem dia pn bagus-bagus. Banyak jugak en award yang dia raih. Tapi filem Mualaf dia tue, harap-harap dapat tayang kat Malaysia. Yang nie aku paling terkejut, ayah kawan aku, Kent dah meninggal. Bukan ape, aku baru je jumpa dia haritu, siap hantar aku balik, tapi smpai Skudai je then aku amek bus balek Kulai. Time tu hari Jumaat. Hari Isnin aku datang sekolah, aku dapat berita aya dia masuk wad. Aku tak terkejut sgt bila tahu ayah dia msuk wad, sbb sebelum tu pn Kent ade bagitahu aku yang ayah dia sakit. Esok, Selasa aku tak datang sekolah, ponteng haha. Demamlah. tapi ayah aku tak tahu. Ayah aku hantar aku smpy Seri Puteri, Skudai. Patutnye, aku amek bus terus ke sekolah tapi aku melencong amek bus Kulai, balek rumah la. Hari berikutnya, hari Rabu, pagi-pagi Aniq cakap kat aku yang ayah Kent dah takde. Serius, aku mmg terkedu time tue. Sedih pn ade jugak. Aku harap Kent dapat terima dengan redha. Kw sabar je lah, Allah lebih sayang kan dia, esok lusa kite pulak akan pergi. Ermm ni yang pagi tadi aku dapat tahu, pelajar sekolah aku, form 5 baru je meninggal dunia, Shakir or Akie. Aku tak kenal dia pn tapi selalu jugak nmpk die kat bus stop time nk balek sekolah. Aku pun pernah jugak maen rugby dgn dia. Hebat doe die maen rugby. Muka pun boleh tahan hensem haha. Tapi tu lah kan, Allah lebih sayangkan dia. Sekarang nie pn ade kes-kes wabak h1n1. Dah tiga org meninggal sebab tue. Aku pn skrg nie tengah demam-demam. Oklah, pape pn jagalah diri korg sume. Maut tue boleh jadi bila-bila masa. K salam :D

No comments:

Post a Comment